Domeinnaam en dienst overnemen na overlijden
Als er sprake is van een overlijden, waarbij u de domeinnaam en dienst van de overledene wenst over te nemen, dan is dat mogelijk. Op deze pagina leggen wij u uit wat er nodig is om dit in gang te kunnen zetten.
Stap 1
Als u na het overlijden van een dierbare nog wel toegang heeft tot het klantportaal dan kunt u er voor kiezen om de NAW-gegevens aan te passen in het klantportaal.
Stap 2
Als u geen toegang heeft tot het klantportaal en u heeft ook geen gegevens, of u kunt niet bij de gekoppelde mailbox, dan kunt u een e-mailbericht sturen naar cc@vdx.nl.
Hierin voegt u het volgende toe:
- Akte van overlijden
Verder hebben wij van u nodig:
- Uw volledige naam en adresgegevens
- Uw e-mailadres
- De relatie tot de overledene
- De naam van onze klant
- De domeinnaam/domeinnamen
- Eventueel de klanthandle of het debiteurennummer
Feitelijk is er in deze situatie tevens sprake van een houderwijziging. Na ontvangst hiervan zal onze afdeling Customer Care dit vervolgens verder in behandeling nemen en wordt u daarna verder geïnformeerd.
Indien er sprake is van een domeinnaam die op naam van een bedrijf is aangevraagd en de domeinhouder is overleden, dan is de procedure nog iets afwijkend.
In dat geval is er naast de 'akte van overlijden', ook een uittreksel uit het register van de Kamer van Koophandel nodig (niet ouder dan 6 maanden), waaruit blijkt wie handelingsbevoegd is. Aan de hand daarvan kan dan de contactpersoon voor het domein worden aangepast.