Wat kan ik doen als ik bij Gmail/Google een SPF/DKIM foutmelding krijg?
Het kan voorkomen dat u een SPF,DKIM of DMARC foutmelding krijgt van Gmail of een andere provider. De volledige foutmelding is onderaan dit artikel terug te vinden. Hoe u de foutmelding kunt voorkomen leest u in onderstaande stappen.
Stap 1 | SPF-record
Voeg een SPF-record toe via DNS-beheer van klantportaal: https://mijn.vdx.nl. Als u de uitgaande spamfilter en de hostingserver in het SPF-record wilt opnemen geef dan het volgende op in het SPF-record:
"v=spf1 a mx include:_spf.premiumantispam.nl ~all"
Meer informatie hierover is via het volgende FAQ-artkel terug te vinden:
Stap 2 | DKIM-record
Voeg een DKIM-record toe toe via DNS-beheer van klantportaal: https://mijn.vdx.nl. Hoe u een DKIM-record kunt toevoegen leest u in onderstaand FAQ-artikel:
Bij bepaalde providers dient u een CNAME-record als DKIM-record aan te maken. Hoe u deze kunt aanmaken, leest in het volgende artikel:
Stap 3 | DMARC-record
Sommige providers verlangen dat er een DMARC aanwezig is. Hoe u een DMARC record kunt aanmaken leest u in het volgende FAQ-artikel:
Foutmelding van Gmail/Google
host gmail-smtp-in.l.google.com [142.250.27.26]
SMTP error from remote mail server after pipelined end of data:
550-5.7.26 This message does not pass authentication checks (SPF and DKIM both
550-5.7.26 do not pass). SPF check for [jouw-eigen-domein.nl] does not pass with
550-5.7.26 ip: [123.4.56.78].To best protect our users from spam, the message
550-5.7.26 has been blocked. Please visit
550-5.7.26 https://support.google.com/mail/answer/81126#authentication for more
550 5.7.26 information. j20-20020aa7c414000000b004abf4239d3esi5303529edq.254 – gsmtp