Waarom kan ik mijn domeinnaam niet wegverhuizen?
Het wegverhuizen van een domeinnaam is niet altijd direct mogelijk. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Wanneer een .com domein binnen een periode van 60 dagen is geregistreerd dan is het verhuizen van de domeinnaam niet mogelijk. U zult dan moeten wachten totdat deze periode is verstreken voordat u de verhuizing in gang zet.
Het kan ook zijn dat er een 'Lock' op het domeinnaam zit waarmee het domein beveiligd is tegen verhuizing. Vraag uw huidige provider om deze 'Lock' te verwijderen, voordat u de verhuizing van de domeinnaam (opnieuw) in gang zet.
In veel gevallen wordt er bij een wegverhuizing een bevestigingsmail verzonden naar de domeinhouder en/of geregistreerde contactpersoon van het betreffende domein. Wanneer deze mail niet geaccordeerd wordt, zal de verhuizing van het domein stranden. Zorg ervoor dat de contactgegevens waarop het domein geregistreerd staan 'up- to-date' zijn en pas deze aan indien nodig.
Wanneer u een domeinnaam niet bij ons kunt opzeggen in de online omgeving kan dat komen vanwege een opzegtermijn welke we hanteren. Wanneer u te laat bent met opzeggen ontvangt u hiervan een melding en kunt u de domeinnaam ongeveer een maand voor verlengdatum niet meer online opzeggen. Zodra deze periode is verlopen kunt u weer online opzeggen. Wilt u alsnog de opzegging forceren, mail dan uw verzoek naar: helpdesk@vdx.nl . Er wordt dan wel een nieuwe periode van de dienst in rekening gebracht.