Hoe weet ik wanneer mijn IP-adres geblokkeerd is?
Elke internetaansluiting heeft een eigen, uniek, IP-adres. Wanneer u één van de volgende zaken ervaart is de kans groot dat uw IP-adres door VDX op de webhostingserver is geblokkeerd.
U krijgt de melding dat uw IP-adres is aangetroffen op onze IP firewall-blacklist
U krijgt bij het bezoeken van uw website de melding dat de server niet gevonden kan worden
U krijgt bij het ophalen van uw mail de melding dat de server niet gevonden kan worden
De meest voorkomende reden van blokkering is een aantal foutieve inlogpogingen op de server. Dit vindt bijvoorbeeld plaats als een mailprogramma op onze server met een verkeerde gebruikersnaam en/of wachtwoord-combinatie probeert in te loggen.
Als uw IP-adres door VDX is geblokkeerd, doordat u bijvoorbeeld te veel inlogpogingen hebt ondernomen, kan u deze zelf deblokkeren door in te loggen op https://mijn.vdx.nl vanaf het IP-adres dat geblokkeerd is. Er zal na inloggen gelijk een melding verschijnen dat het IP-adres geblokkeerd is, waarna u de mogelijkheid hebt om deze te deblokkeren. Deblokkering kan tot ongeveer 15 minuten duren alvorens het IP gedeblokkeerd is.
Mocht dit na 15 minuten nog niet gebeurd zijn, neem dan contact met ons op, zodat wij uw IP-adres voor u kunnen deblokkeren.