Hoe stel ik een auto-reply of afwezigheidsmelding in?
Stap 1
Log in op Plesk. Hoe? Leest u hier: 'Hoe log ik in op het Plesk control panel van mijn hostingpakket?'
Stap 2
Klik vervolgens aan de linkerkant op 'Mail'
Stap 3
Daarna klikt u op het gewenste 'E-mailadres'
Stap 4
Klik dan op: ‘Auto-Reply’
Stap 5
Vink nu 'Switch on auto-reply' aan. Vul hier het gewenste onderwerp in van het bericht dat mensen terug zullen ontvangen. Vervolgens geeft u bij Message format aan of het een tekst of HTML e-mail dient te worden, het is aan te raden hier voor Plain text te kiezen.
Bij auto-reply message text geeft u de tekst op die de mensen terug krijgen als ze u mailen.
Stap 6
Verder kunt u het volgende instellen:
- Met Forward to kunt u aangeven waar en of de originele mail van degene die u mailt naar toe gestuurd dient te worden, als u dit leeg laat zal de mail normaal gezien alleen in jouw inbox uitkomen.
- Tevens kunt u nog bij Send an automatic response to a unique email address no more than * aangeven hoe vaak de Auto-Reply verstuurd moet worden (per dag/ per adres die u gemaild heeft). Het is aan te raden deze op 1 te laten staan.
- U kunt ook bijlage bij de Auto-Reply meesturen, wanneer alles naar wens is geconfigureerd klikt u op OK om de Auto-Reply in te stellen.
- Bij Switch off auto-peply on. Kunt u aangeven op welke datum de auto-reply uitgeschakeld kan worden.
Als alles ingesteld is klikt u op de button 'OK'.