Waarom komt mijn uitgaande e-mail niet aan?
Sinds enige tijd wordt het uitgaande e-mailverkeer van VDX door een uitgaande spamfilter gecontroleerd. Dit wordt gedaan om ervoor te zorgen dat er geen spam kan worden verstuurd vanaf onze servers, door bijvoorbeeld een gehackt e-mailaccount of een niet beveiligd webformulier. Hiermee voorkomen wij dat onze servers op blacklists terecht komen, wat weer zorgt voor een betere e-mailservice voor u als klant.
Om er zeker van te zijn dat uw e-mail goed verzonden wordt, houdt u dan voor het versturen rekening met het volgende:
- Het verzendende e-mailadres moet aanwezig zijn binnen het hostingaccount, dit kan dus geen niet-bestaand adres zijn. Dit geldt ook voor webformulieren en scripts op websites, het daar gebruikte verzend e-mailadres dient ook aanwezig te zijn in uw hostingaccount.
- Zorg dat uw domein een geldig SPF-record heeft ingesteld. Als u het domein bij ons heeft geregistreerd en u maakt gebruik van onze DNS server dan zal dit SPF-record standaard al aanwezig zijn en hoeft u hiervoor niets te doen. Mocht u gebruik maken van een externe DNS server of domeinregistratie dan kan u het volgende SPF-record (laten) instellen:
"v=spf1 a mx a: include:_spf.premiumantispam.nl ~all"
Mocht het zo zijn dat ons uitgaande spamfilter, spam vanaf uw domein heeft gedetecteerd dan zal u bij het versturen van een e-mail onderstaande melding krijgen van onze mailserver:
This is the mail system at host srvxxxxx.hostingserver.nl.
I'm sorry to have to inform you that your message could not
be delivered to one or more recipients. It's attached below.
For further assistance, please send mail to postmaster.
If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the attached returned message.
The mail system
: host outbound02.premiumantispam.nl[193.93.174.216] said:
451 Your account has been locked. Please contact your administrator. (in
reply to end of DATA command)
Dit kan betekenen dat er misbruik wordt gemaakt van een een e-mailaccount waarvan het wachtwoord is achterhaald en waarmee dan spam wordt verstuurd of dat er mogelijk spam verstuurd wordt via bijvoorbeeld een niet beveiligd webformulier. In deze gevallen is het verstandig contact op te nemen met onze helpdesk op helpdesk@vdx.nl om na te gaan wat er precies is gedetecteerd. Zodra het probleem is opgelost kan uw account weer door ons worden vrijgegeven en kan u daarna weer normaal e-mail versturen.