Hoe maak ik een SRV record aan?
Voor bepaalde services zoals bijvoorbeeld voip zijn zogenaamde SRV-records vereist. Deze zijn aan te maken via het DNS-beheer. Hieronder vindt u als voorbeeld een record van Office 365 en hoe u het SRV-record vervolgens bij ons instelt:
Stap 1
Log in op het klantportaal: https://mijn.vdx.nl Log hier in met uw klanthandle of e-mailadres en bijhorend wachtwoord.
Meer informatie over het inloggen op klantportaal vindt u terug in het volgende artikel: https://www.vdx.nl/faq/klantportaal-login
Stap 2
Klik vervolgens bovenaan op ‘Domein en Hosting’
Stap 3
Vervolgens klikt u aan de linkerkant op het 'domeinnaam' waarvan u de DNS wilt aanpassen.
Stap 4
Daarna ziet u bovenaan een aantal tabbladen, waaronder 'DNS-beheer', hier klikt u op.
Stap 5
In het volgende overzicht, kunt u een DNS-record aanmaken of aanpassen. U selecteert onderaan SRV en klikt op 'Toevoegen'. Er verschijnt een leeg nieuw veld voor een SRV-record. Hieronder kunt u een voorbeeld terugvinden hoe een SRV-record aangemaakt kan worden:
Doel : sipdir.online.lync.com
Protocol : _sip._tls
Prioriteit : 100
Gewicht: 1
Poort nummer: 443
Dit voert u dan als volgt in bij DNS beheer:
Naam: _sip._tls
Prio: 1 100 443
Waarde: sipdir.online.lync.com.
Let op dat u de waarde / doel afsluit met een punt.
Als de gewenste SRV-record in en klikt u op 'Gegevens opslaan', het record is vervolgens aangemaakt.