Starten als bedrijf met Cloud Harddrive
Om zo goed mogelijk te starten met Cloud Harddrive als bedrijf, is het handig om te weten hoe u de shares, groepen en gebruikers het beste kan inrichten. Door de onderstaande stappen te volgen, zal dit duidelijk worden.
Belangrijk om te weten (voordat u verder gaat):
Stap 1
Stel de standaardgegevens voor uw bedrijf in.
- Klik op de knop "Bedrijf" aan de linkerkant in het start scherm.
Er opent zich een scherm waar de standaardinstellingen aan de linkerzijde van het scherm kunnen worden aangepast;
* Gebruikers toestaan om shares aan te maken: U kunt ervoor kiezen om de nieuw aan te maken gebruiker zelf shares aan te laten maken. Indien u voor "Nee" kiest kunt u wel per gebruiker deze optie aanzetten.
* Privéshare voor gebruiker aanmaken: U kunt ervoor kiezen om alle gebruikers standaard een privéshare te laten gebruiken voor hun persoonlijke informatie. Indien u voor "Nee" kiest kunt u wel per gebruiker deze optie aanzetten.
* Max. grootte privéshare gebruiker: Vul hier de maximale standaard grootte in van de automatisch aan te maken privéshare, dit is ook per gebruiker te verhogen of te verlagen.
* Naam van de privéshare: Hier kunt de naam van de privéshare eenmalig kiezen, NB: u kunt dit later niet meer wijzigen.
Aan de rechterzijde kunt u de "Geschiedenisinstellingen" wijzigen naar gewenst.
Stap 2
- Klik nu aan de linkerkant van het scherm op de knop "Gebruiker", er opent zich een nieuw scherm;
- Klik in het nieuwe scherm in het topmenu rechts boven in, op "Nieuwe gebruiker";
* Naam: Vul hier de naam van de gebruiker in.
* Email: Vul het email adres van de gebruik in.
* Type gebruiker: Kies hier het type gebruiker.
- Klik op "Opslaan", om de gebruiker definitief te maken.
De gebruiker ontvangt direct een email om een wachtwoord aan te maken en zijn/haar account te gaan gebruiken.
Stap 3
- Klik nu aan de linker kant van het scherm op de knop "Sharelijst", er opent zich een nieuw scherm;
- Klik in het nieuwe scherm in het top menu op "Nieuwe share";
- Klik in het nieuwe scherm in het top menu op "Nieuwe share";
* Naam delen: Vul hier de naam van de share in, welke voor de gebruikers zichtbaar zal worden.
* Share-catatorgie: Vul hier het soort share in.
- Klik op "Opslaan", om de share definitief te maken.
Stap 4
- Klik nu op de aangemaakte share, er verschijnt een nieuw scherm;
- U kunt nu de aangemaakte gebruikers of groepen toevoegen aan de share, hierbij kunt u per groep of gebruiker aangeven of deze read (R) of write (W) moet krijgen.
De share wordt automatisch aan de gebruiker toegevoegd.
LET OP:
Bij veel gebruikers is het handiger om te werken met groepen, u hoeft slechts eenmalig de groepen aan een share te koppelen. Net zo eenvoudig is het om gebruikers aan een groep te koppelen. Zo houdt u een goed overzicht over uitgegeven rechten op uw gegevens.
Ga naar de applicatie pagina om de applicaties te gebruiken.