Hoe stel ik een catch-all in op mijn e-mailadres?
Wanneer u de optie 'catch-all' op het e-mailadres activeert worden alle e-mails naar niet aangemaakte e-mailadressen binnen uw domein afgeleverd in uw inbox.
Bijvoorbeeld:
U hebt binnen het Plesk controlepaneel van uw hostingpakket een e-mailadres aangemaakt waar u de catch-all optie op hebt geactiveerd: info@jouw-eigen-domein.nl
Wanneer vervolgens gemaild wordt naar w.a.vanbuuren@jouw-eigen-domein.nl of vanbuuren@jouw-eigen-domein.nl zal dit in de e-mailbox van info@jouw-eigen-domein.nl worden afgeleverd.
Het voordeel van de catch-all optie is dat u meerdere e-mailadressen kunt communiceren (bijvoorbeeld op uw website), maar slechts één e-mailaccount hoeft te beheren. Ook kan u hiermee alle e-mail welke naar een foutief e-mailadres zijn verzonden opvangen.
Een nadeel van de catch-all optie is dat u wel een toename van spam in uw inbox kunt ontvangen.
De catch-all optie kunt u activeren of deactiveren binnen het Plesk Control panel.
Stap 1
Log in op Plesk. Hoe? Leest u hier: 'Hoe log ik in op het Plesk control panel van mijn hostingpakket?'
Stap 2
Vervolgens klikt u aan de linkerkant op ‘Mail’
Stap 3
Klik nu bovenaan op 'mail settings'
Stap 4
Kies hier voor de optie 'Forward to address' en voer het e-mailadres in dat u als catch-all ingesteld wilt hebben. Daarna klikt u onderaan op 'OK' en is uw catch-all ingesteld.