Hoe kan ik aan de bevestigingslink van het klantportaal komen?
Table of Contents
We hebben per 1 november een extra beveiliging voor het inloggen op het klantportaal toegepast. Dit zorgt ervoor dat uw gegevens nog beter zijn beveiligd. Er wordt een magic-link naar uw e-mailadres verzonden, als u op de link klikt, dan wordt u direct ingelogd op het klantportaal. Onderaan de pagina kunt de veel voorkomende vragen terugvinden.
Om uw gegevens nog beter te beveiligingen kunt u twee-factor authenticatie (2fa) op uw account activeren. Hoe u dit kunt activeren leest u in onderstaand FAQ-artikel:
Via onderstaande stappen kunt het proces van de magic-link terugvinden:
Stap 1
Ga in de browser naar https://mijn.vdx.nl
Geef uw 'klanthandle' of uw ‘E-mailadres’ en bijhorende 'wachtwoord' op om in te loggen op het klantportaal.
Stap 2
Na het inloggen krijgt u onderstaand scherm te zien. Er wordt een bevestigingslink naar uw e-mailadres verzonden. U kunt nu uw mailprogramma openen om de mail de met bevestigingslink te openen.
Stap 3
Klik nu op de link die u per mail heeft gekregen. U bent dan direct inlogt op het klantportaal. Zie hieronder voor een voorbeeld van VDX Internet Services B.V. bevestigingslink mail bericht:
Veel voorkomende vragen:
Nog sneller toegang krijgen tot het VDX klantportaal?
Gebruik dan twee-factor authenticatie (2fa) welke door uzelf ingesteld kan worden in het klantenportaal. In dit FAQ-artikel zetten we de stappen welke u hiervoor dient te doorlopen uiteen:
Waarom werkt de bevestigingslink is verlopen?
- De link kunt u slechts één keer gebruiken.
Klopt het dat er ‘ajax’ in de bevestigingslink staat?
- Ja, dit klopt. Ajax is programmeertaal, om de die reden ziet u ‘ajax’ in de bevestigingslink staan. Hieronder kunt u een voorbeeld terugvinden van een bevestigingslink:
https://mijn.vdx.nl/ajax/magic-link/VH2023ABCD/ABCD12347964ABCD1234796ABCD1234796
Waarom werkt de bevestigingslink niet meer?
- De link is 15 minuten geldig. Mocht de link niet meer werken, dan kunt u deze opnieuw aanvragen.
De bevestigingslink komt in een mailbox waar ik niet bij kan. Wat moet ik nu doen?
- Vaak loggen programmeurs of webbouwers in op het klantportaal om vervolgens in te loggen op het Plesk control panel of om FTP-gegevens in te zien. U kunt deze gegevens doorgeven aan de programmeurs of webbouwers. Waar u dit kunt u inzien leest u in het volgende FAQ-artikel: https://www.vdx.nl/faq/plesk-login
Kunnen meerdere personen inloggen op het klantportaal?
- Nee, dit is helaas niet mogelijk.
- Een mogelijke oplossing kan zijn om een algemeen e-mailadres aan te maken waar meerdere mensen bij kunnen.
- U kunt een e-mailaccount aanmaken met e-mail forwards. U kunt dan de e-mail naar meerdere mensen doorsturen die de bevestigingslink moeten ontvangen. Hoe u een e-mail forward bij ons kunt aanmaken is via het volgende FAQ-artikel terug te vinden: https://www.vdx.nl/faq/email/hoe-kan-ik-een-e-mail-forward-instellen-via-het-klantportaal
- Het is mogelijk om apart technisch contact aanmaken. Met een technisch contact kunt u de inloggegevens van het Plesk control panel inzien en de DNS-records beheren. Een nieuwe klanthandle kan aangemaakt worden op de pagina: https://order.vdx.nl/aanmelden/ Als het formulier is ingevuld krijgt u een nieuwe klanthandle. Deze kunt u vervolgens aan doorgeven helpdesk. Via het volgende FAQ-artikel is meer informatie terug te vinden: https://www.vdx.nl/faq/tech-contact
- U kunt twee-factor authenticatie (2fa) instellen op een algemeen apparaat waar meerdere mensen bij kunnen, bijvoorbeeld een tablet. U kunt dan inloggen middels de verificatie code dit wordt twee-factor authenticatie applicatie.
- U kunt twee-factor authenticatie (2fa) op meerdere apparaten instellen. Hierdoor wordt er geen bevestigingslink gestuurd. U kunt dan inloggen middels de twee-factor authenticatie verificatie code. Zie voor meer informatie het volgende artikel: https://support.google.com/accounts/answer/1066447?hl=nl&co=GENIE.Platform%3DAndroid